Vennradbahn - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van ruben - WaarBenJij.nu Vennradbahn - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van ruben - WaarBenJij.nu

Vennradbahn

Blijf op de hoogte en volg ruben

26 April 2017 | Duitsland, Monschau

's Ochtends de weg moeten ZOEKEN naar Troisvierges. over de eerste 30 km heb ik 3 uur gedaan. dit was een van de weinige keren dat ik met het routeboek erbij onmogelijk de juiste route kon vinden. zal aan mij gelegen hebben. het begin van de Vennradbahn. een werkelijk prachtig aangelegd fietspad van zo'n 150 km, helemaal van noord Luxemburg, door de Eifel, via St. Vith, Monschau in Duitsland naar Aken. Het geheel ligt op hoogte, je fiets immers steeds dwars door de Eifel heen. uitzichten fantastisch. Aangelegd naast en op en onder en over de oude spoorlijn die daar ooit gelopen heeft. het voordeel daarvan is dat ondanks dat je dwars door de Eifel fiets, je nooit sterk hoeft te klimmen of te dalen. Genoten. Fris weer, maar zonder neerslag. Mijn gsm piepte om de 5 minuten met de tekst : welkom in Belgie, welkom in Duitsland, welkom in..... omdat het pad zeker 10 x de grens passeert gedurende de dag. Ik eindig na zo'n 120 km in Monschau. het stadje met nog 400 inwoners, waarvan 310 poolse inleenkrachten is echt vergane glorie.
daarnaast ligt het aan de Ruhr, diep in een dal, heeeerlijk aan he einde van de dag, maar de volgende ochtend ........ breekt je dat natuurlijk op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ruben

46, gezond en onderweg om te doen wat ik al zo lang wil doen. fietsen maakt het hoofd leeg en het hart vol heb ik gelezen....

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 28950

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 April 2017

Groene weg montpellier-ewijk

19 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: