kort dagje - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van ruben - WaarBenJij.nu kort dagje - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van ruben - WaarBenJij.nu

kort dagje

Blijf op de hoogte en volg ruben

21 Mei 2013 | Spanje, Arzúa

Als 100 km normaal wordt, is 55 een kleinigheidje. Vertrokken vanuit Ventas de Narón. Helder maar weer erg koud. Alles aan en, alhoewel maar 720 mtr hoog, weer prachtige plaatjes het dal in. Besloten de laatste 110 km in 2 te delen en dus te stoppen in Arzúa. Zodat morgen de Tocht eindigt met 55 km naar Santiago. Bewolkt bleef het wel de hele dag. Op zich prima fietsweer maar een paar dagen van dat echte Spaanse " Qué calor hace!!" Weer had ik toch wel graag gehad. Gelukkig gaan we met zijn allen begin juli nog een keer naar Spanje. Een echte vakantie. Daar heb ik ook wel heel veel zin. Ik moet wel zeggen dat ik me ondanks , of misschien wel dankzij, ruim 2600 km topfit voel en iedere avond met een halve fles vino tinto slapen van 9 tot half 7 is ook ver boven het gemiddelde dat ik thuis realiseer. Qua alcohol maar ook qua slaaptijd. Zo'n 10 km voor Arzúa een groot hek midden op de weg ; "weg geblokkeerd over 5 km" . Dus oftewel 10 km terug en de hoofdweg nemen, of gokken en 5 km afdalen (= 7 minuten) met het risico dat ik dezelfde 5 km terug vol moest klimmen (= 30 /40 minuten) ....... Gegokt, en gewonnen. Door regen / sneeuw een grote berg modder/ stenen / boomtakken op de weg. Tassen eraf , beetje tillen en fietsje weer optuigen. Nu in Arzúa . Leuk stadje. Ga nu eens echt de was doen. Dus niet met wat shampoo in de wasbak , maar in een machine , ja een echte wasmachine. Kost wel 3 euro, maar dan heb je ook wat. Twee tassen vol frisse kleding. Nu ff uurtje pitten Dan eens kijken voor was souveniertjes. Die lijken zo te Zien in overvloed beschikbaar . Salut voor nu.

  • 21 Mei 2013 - 19:05

    Marij Van Den Beld:

    Hé Ruben,
    Wens je een GEWELDIGDE en euforische dag morgen, einddoel super goed bereikt!! fantastisch!!!
    Hartelijke groet,
    Marij

  • 21 Mei 2013 - 21:34

    Roel Jansen:

    Boeiend om je relaas te lezen. Cruz de Ferro wel hevig (was ik al bang voor). Maar nu zit je meer in de gewenste zon. Kan me helemaal voorstellen dat het wat bizar is aan de laatste etappe te beginnen. Dan is het over...Maar het zal zeker niet je laatste tocht zijn, te fiets, te voet of whatever. Wat een belevenis. Klein detail: fijn dat je fiets zicht zo goed houdt. Bij mijn gebroken ketting op de Causse de Mejean scheen het zonnetje lekker, was het 20 graden, en had ik twee behulpzame galante dames aan mijn zij...tsja,...dan toch wat alleniger in de kou en de sneeuw: blij dat de boel heel blijft. Zie er naar uit je verhaal zondag live te horen. Salut. Roel

  • 21 Mei 2013 - 22:31

    Ingeborg:

    Ha Ruben,
    Vanavond pas je hele verslag gelezen en de foto's gezien. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, want het weer zat nou niet echt mee. Zo'n slecht voorjaar, zelfs in Spanje. Dat jou dat nu net moest treffen. In de Giro rijden ze ook in de sneeuw en zijn renners bevangen door de kou van de fiets gehaald. En dat zijn profs.
    Ik heb tijdens onze trip in Frankrijk vaak aan je gedacht. Onze 535 km steken maar schamel af tegen jouw 2800 of meer dacht ik als ik weer eens stapvoets een hellinkje opklom. Vlakke wegen bestaan niet voor fietsers, zeker niet in Frankrijk!
    Ik wens je een hele relaxte 55 km naar Santiago. Het zal gek zijn dat het dan ineens is afgelopen, dus geniet extra van je laatste etappe!
    hartelijke groet,
    Ingeborg

  • 22 Mei 2013 - 00:02

    Henriette En Kids:

    Hoi Ruub,

    nog 55 km! en dan heb je je doel bereikt! Zal raar zijn !
    maar een hele prestatie. we zullen wel blij zijn dat je na een maand er weer zult zijn in onze family.
    we wensen je een prachtige laatste 55 km naar Santiago en daar ook nog even genieten.

    liefs Henriette , anouk, britt , stan en thomas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arzúa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2013

de laatste etappe

22 Mei 2013

het plastic zakje

21 Mei 2013

kort dagje

20 Mei 2013

eindelijk Spaans weer

19 Mei 2013

o Cebreiro
ruben

46, gezond en onderweg om te doen wat ik al zo lang wil doen. fietsen maakt het hoofd leeg en het hart vol heb ik gelezen....

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 28985

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 April 2017

Groene weg montpellier-ewijk

19 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: