o Cebreiro - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van ruben - WaarBenJij.nu o Cebreiro - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van ruben - WaarBenJij.nu

o Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg ruben

19 Mei 2013 | Spanje, Fonfría

Na de extreme weersomstandigheden gisteren met alles wat ik had aangetrokken vertrokken uit Pieros. Maar al gauw wat uitgedaan. De dag was rustiger. Veel minder wind en met continue klimmen warm je snel op. In Villafranca , 6 km na vertrek reden net José , Roger uit Madrid en Tania uit Duitsland weg. Alle drie al vaak tegengekomen de laatste week . Na wat mooie foto's en zo'n 25 km langzaam klimmen aan de O Cebreiro begonnen. Wauwwwwww. Met zon erbij en om iedere bocht een waanzinnig mooi uitzicht was het genieten. De sneeuwgrens kwam steeds dichterbij . Ik met TAnia over asfalt , José en Roger over de mountain bike trail.boven op uitnodiging van de madrilenen Sopa Gallego op. Dat vult. Koffie erbij en daarna de Alto de san Roque beklommen en de Alto de Poio. Ik had verder gekunt maar had nu eenmaal in de afdaling in Fonfria een refugio geboekt. De andere 3 zijn doorgereden. Zij hebben dan ook woensdag al terugvlucht . Nog 180 km. Het komt erg dichtbij. Raar. Je zit in zo'n vast dagritme van ontbijten zo veel je kunt, kilometers maken voor de lunch. Refugio/ slaapplaats zoeken, was doen, avondeten, blog bijwerken en route van morgen voorbereiden. Dat houdt meestal in dat ik om 21.00 het bed in kruip. Even mijn fiets een compliment geven. Super gewoon. Fiets fijn, schakelt super. Als ik alle ellende langs de weg zie van kapotte kabels , lekke banden , prijs ik me gelukkig met mijn 1e handsje !! Ik ga douchen. Salut .