Ventoux - Reisverslag uit Malaucène, Frankrijk van ruben - WaarBenJij.nu Ventoux - Reisverslag uit Malaucène, Frankrijk van ruben - WaarBenJij.nu

Ventoux

Blijf op de hoogte en volg ruben

17 April 2017 | Frankrijk, Malaucène

Ventoux. Begrip, legende, boek, film. Maar deze gek heeft het gedaan. Noooit meer. Omdat ik verder wil reizen naar noorden,
Ging ik (als enige) met volle bepakking omhoog. Eerst 7 km door
Wat dorpjes, 6-7% , te doen. Dan de hel. Het Bos. Bewust met hoofdletters. Niet te doen. De bochtjes, zo steil. Denk wel 6 x( dus iedere kilometer) pauze gehouden. Bij chalet reynard een koffie genomen, wat krachtvoer. Veel discussie op het wel verantwoord zou zijn naar de top te gaan. Windkracht 8 boven en
Geen enkele beschutting behalve het Tom Simpson monument.
Totaal zo n 4 uur over gedaan maar als je de bij de toren op de top afstapt en tegen het paaltje "sommet-1912 mtr" aanleunt voel je in eens weer helemaal het mannetje. Emotie/ trots/ trillende bovenbenen/ koud. Maar o zo mooi moment. De afdaling naar Malaucène was nog dicht, slagboom gesloten. Maar om nu dezelfde route weer terug te rijden voelde zooo kloten dat we met 3 man het toch gedaan hebben. Veel stenen en
Vooral ijs en sneeuw op de weg, maar met een klein glij partijtje kwamen we toch beneden. Ik reed Malaucene in en doom zo eerste beste hotelletje in. Kon de hele avond niet slapen maar wel vol trots.die ouwe gek heeft het toch maar gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ruben

46, gezond en onderweg om te doen wat ik al zo lang wil doen. fietsen maakt het hoofd leeg en het hart vol heb ik gelezen....

Actief sinds 19 April 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 28976

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 14 April 2017

Groene weg montpellier-ewijk

19 April 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: