parallel aan de Pyreneeën - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van ruben - WaarBenJij.nu parallel aan de Pyreneeën - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van ruben - WaarBenJij.nu

parallel aan de Pyreneeën

Blijf op de hoogte en volg ruben

10 Mei 2013 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

De over enthousiaste dame verlaten in haar oude boerderij in Auriébat . Veel dieren. Katten/honden in op en onder de tafel. Op de. Tv. Waar je maar kijken kon. De groente trok ze waar ik by was uit de tuin en maakte ze tot verse salade. Echter de koffie van s avonds werd tot mijn verbazing s morgens in een lege appelmoes pot gedaan en in de magnetron opgewarmd. Bah. Mevrouw was 66 maar liep zelf nog camino's. In de Pyreneeën . Sterke dame maar haar huis was werkelijk een zwijnenstal . Henriëtte zou gillend weglopen . Ik heb maar gedaan of ik weinig Frans sprak, want anders werd het wel een hele lange avond. Dat ze de hele tijd liep te ruziën met haar zoon nam ik ook maar voor lief. Hy wilde prof muzikant worden , maar ma had iets anders in gedachte. Kortom een adres om gauw te vergeten. Vandaag zo'n 90 km parallel aan de besneeuwde bergtoppen gefietst. Niet dat het vlak was vandaag , in tegendeel , maar zondag Zal ik er toch overheen moeten. Vandaag in Pau een nieuwe fietspomp gescoord. Inter sport. Fiets gewoon naar binnen gereden en bij de kassa's gezet. Te bang dat ze hem jatten. Voor de dames er erg in hadden , stond ik al met pomp bij de kassa. Nu in Oloron. Hier kun je de oversteek naar Spanje (Jaca) ook maken. Is een klim van 56 km( dit is geen foutje ) ik kies voor de pas bij Roncevalles. Die is veel korter 25 km maar wel stijler. Blijft waanzin natuurlijk. We zien zondag Moederdag wel...... Britt in bus onderweg naar Spanje. Komt morgen vlak bij me langs.. Raar gevoel . Ben trouwens over de helft qua tijd. Over 14 dagen vlieg ik al weer terug . Kijk uit naar weerzien met iedereen. Qua km heb ik er zo'n 1655 gedaan ongeveer. Nog iets van 1100 te gaan denk ik. Ik ga slapen. Salut